Mijn verhaal bij de Kruidvat

• Meng83

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 00:38

Wil graag mijn verhaal hier even kwijt:

Voor de aankomende kerst moest ik nog wat cadeautjes halen, dus ben ik vanavond met mijn broertje eens gezellig gaan winkelen. Op een gegeven moment gaf ik aan dat ik wel zin had om naar de Kruidvat toe te gaan. We liepen door de winkel, hebben even rondgekeken en stonden even stil bij de verzorgingsproducten. Daar zag ik wat leuks, pakte het op en beoordeelde het even of het geschikt zou zijn voor mijn vader. In eens begonnen de lichten te knipperen en even later waren de lichten uit. Wel was er nog een deel van de winkel voldoende verlicht. Waarschijnlijk een defecte zekering zei ik hardop tegen mijn broertje die naast mij stond. Vlak erna, uit het niets kwam er een vrouw opduiken, met strenge ogen stond zij voor de deuropening en keek zij ons vreemd aan. Mijn broertje die haar ook zag, zei tegen mij “heb je al een keuze kunnen maken? Want volgens mij worden we in de gaten gehouden”. Even stond ik op en keek de vrouw aan en zei tegen mijn broertje “Waarschijnlijk staat zij daar vanwege de stroomuitval”. Ik had eindelijk mijn keuze gemaakt en liep samen met mijn broertje richting de kassa waar we netje achter de rij gingen staan. In mijn ooghoek zag ik dezelfde vrouw richting één van het winkelpersoneel lopen waar zij kwispelend iets vertelde en haar blik op ons vasthield. De winkelpersoneel welke een man was met een fors postuur, begon met dezelfde blik naar ons te kijken. Als een slager die zijn vlees aan het beoordelen was. Hierna liep de man naar ons toe zonder maar een blik van ons af te wenden. Dichter en dichterbij kwam hij, slecht enkele centimeters van ons verwijderd. Mijn broertje welke zich aardig geïntimideerd voelde, sprak de man aan ”Meneer, is er iets aan de hand?” Als antwoord zijnde kregen wij “Dat weten jullie donders goed” Ik denk van, huh? En vroeg daarom om een verklaring, maar dit weigerde hij en nam vervolgens zijn positie in bij de detectiepoortjes.

Ik wende mijn aandacht af van de man, omdat een vriendelijke meneer die naast ons stond, ons vroeg of wij niet aan de beurt waren. Compleet gefrustreerd door de onvriendelijke confrontatie van het winkelpersoneel wist ik niet meer of hij nou eerder was of ik. Ik betaalde de producten en stond op het punt de producten in te pakken om vervolgens het pand te verlaten. Maar helaas, hij kwam nogmaals langs. Met de vraag “Zo jongens, hebben we alles onder sjaal vandaan gehaald?”

Ik dacht nou gaat die gast te ver, ik begrijp dat dit een drukke periode is. Maar om nou zo met je klanten om te gaan vind ik ronduit belachelijk. Ook mijn snel denkende academisch opgeleide broertje had het duidelijk niet naar zijn zin om dit soort asociale gedrag te accepteren. Als reactie gaf hij dan ook “Wilt u zien of ik wat onder mijn sjaal heb”met het gebaar erbij dat hij het niet erg vond om hem te laten zien dat hij er niks onder had. Maar nee, hij weigerde dit en sprak ons met een strenge toon aan “Jullie weten wel waar ik het over heb” Ondertussen was het wel bij de andere klanten duidelijk dat wij als verdachte aan werden gezien. Weer reageerde mijn broertje “Wat bedoeld u, ik weet niet waar u het over heeft”. Maar nee hoor, hij wou het ons niet vertellen

Ik was inmiddels al erg geïrriteerd en vroeg deze man “Ziet ons aan als verdachte? Als dit het geval is, wil ik wel alvast de politie opbellen”. Waarop hij antwoordde: “Doe niet zo kinderachtig, jullie weten donders goed wat ik bedoel”. Hier reageerde mijn broertje op: “Nee leg eens uit”. Maar dit weigerde hij. Het enige wat hij zei was dat we moesten oppassen en vroeg of wij het begrepen hadden. Ik welke nu echt geen zin meer had in deze confrontatie zei maar ”Ik begrijp wat u bedoelt”. Ondertussen was mijn broertje al door de deuropening weggelopen en stond hij voor de winkel te wachten.

Tot ik de vrouw weer zag waar het allemaal mee begon, blijkbaar wou ze weg. Zij liep door de detectiepoortjes en ja hoor, het alarm ging af, voor mij klonken ze als kerstmuziek in de oren. Met een opgeblazen gezicht werd zij bij haar voornaam opgeroepen door het winkelpersoneel. Blijkbaar werkte zij daar. Snel keek ik rond of ik nog die man ergens kon vinden welke ons zo onvriendelijk had behandeld. Maar helaas geen spoor van hem te bekennen.

Met een gekwetst gevoel liepen wij de winkel uit en besloten wij dat het voor vanavond wel genoeg was. Tijdens de wandeling richting het busstation heerste mij de gedachte… Onschuldig totdat je bewezen wordt. Yeah right!

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 00:56

Wist je dat Kruidvat en Trekpleister een onderdeel is van Watson (Hong Kong) (www.eu.aswatson.com)

• Meng83

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 01:31

Jep, kwam er al achter toen ik net een klacht indiende. Nunchaku

• Chrystal

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 01:43

Haliblabla.. ben je familie van BORN IN HK?

Ik heb een soortgelijke situatie gehad, maar dan bij de bijenkorf.. erg frustrerend.
    Op mijn 18e verjaardag had ik een riem gekregen. Ging toen een dagje winkelen in Rotterdam met vriend. Even de bijenkorf in, zag een riem die echt precies op de mijne leek. Pakte de riem op om te kijken of ik er verschil in zag tussen die er hing en die ik om had.. Verder ging ik hem natuurlijk niet kopen, want ik had er al een.
    Toen ik naar een andere afdeling ging lopen werd ik aangesproken door een beveiliginsdame. Streng gezicht plus bijpassende toon: "Zo, wat denk je dat je aan het doen bent?" Geen idee wat er aan de hand was, dus ik zei: "Nou, we zijn aan het winkelen". Vond ze blijkbaar niet een goed antwoord, want ze keek nog steeds streng.. Toen keek ze naar m'n riem en zei ze: "Was je nog van plan om die te betalen?".. Toen wist ik pas waar ze het over had...
    Ik: Waarom zou ik dat gaan betalen? Ik heb het gekregen voor mijn verjaardag
    Zij: Je hebt de riem net omgedaan!
    Ik (beledigd en gefrustreerd): Ik had de riem al om toen ik de winkel binnen kwam. Zullen we anders samen de bewakings videobeelden bekijken?
    Zij: Nou okay dan.. ik laat je gaan voor deze ene keer..

WTF.. voor deze ene keer? Ik had d'r supervisor bij moeten halen en ze op de flikker moeten geven. Zonder excuses weglopen terwijl ik de maand ervoor weet ik veel hoeveel had uitgegeven als klant.

Kan er nog kwaad om worden Tong uitsteken

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 01:49

Nee, ik ben lee lo mee! IJsje

---- Laatst aangepast door halilalelu op 24-Dec-2008 14:20, in totaal 1 keer bewerkt ----

• Chrystal

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 02:07

zucht.. ik ga je echt een knal verkopen als ik je zie.. Nunchaku
    Of ik laat het wel doen door een van de jongens in de drakenboot.. Spaar ik mezelf.. Laughing Out Loud

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 02:15

whahaha, die was best goed he?

Dat zegt Stephen Chow toch ook altijd? Hij is er wereldberoemd mee geworden.

---- Laatst aangepast door halilalelu op 24-Dec-2008 18:02, in totaal 1 keer bewerkt ----

• Chrystal

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 02:26

Goed?.. zoiets zeggen alleen 'wetenschappers'.. Wij normale mensen hebben andere gedragcodes qua omgang met elkaar..Knipoog

Je krijgt de knal nog te goed..

• MissCG

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 10:36

halilalelu schreef: Nee, ik ben lee lo mo! IJsje

doe even normaal zeg! sorry.. maar dat haliblabla heb je min of meer verdient bij de andere topic.. is gemeen om dat vanaf nu je faa meng is maar dan hoef je nog niet zo te reageren of Chrystal!

• Jason

• Reageer met quote

Gepost op 24-Dec-2008 22:42

Er wordt echt ontzettend veel gejat uit de winkels die mensen staan er niks voor niks. Helaas is het wel zo dat goede lijden onder de kwade.

Gelukkig heb ik dit zelf niet meegemaakt, maar wel zien gebeuren dat mensen die op hun verdachte gedrag worden aangesproken. Ik moet zeggen dat het vaak wel terecht is geweest.

Het blijft wel heel vervelend en een op zijn minst excuus had wel op zijn plaats geweest. Onjuist beschuldigen mag niet zomaar. Ik had dan mijn sjaal laten zien of desnoods mijn spullen die wilde afrekenen op de toonbank gelegd en rustig naar de detectiepoortjes lopen om te bewijzen dat ik niks heb te verbergen.

Als ik tijd had zou hebben ik de bedrijfsleider hebben bijgehaald en hem geconfronteerd met dit voorval. Zo ga je niet met klanten om.

• RuYi

• Reageer met quote

Gepost op 25-Dec-2008 13:08

Ronduit belachelijk. Er wordt inderdaad heel veel gestolen, maar zo ga je niet met je klanten om. Zelf is het me nooit overkomen, maar een vriend van mij wel. We waren samen bij de drogist, en er gebeurde ongeveer hetzelfde. Er kwam een bewaker die hem naar zo'n achter kamertje mee wilde nemen om te fouilleren. Hij heeft een donkere huid, en ik hoorde een aantal mensen 'Weer zo'n zwarte' mompelen. Alsof een blanke nooit wat jat. De bewaker drong aan, maar hij weigerde en verzette geen stap. "Ik weet precies hoe het gaat, straks kom ik dat kamertje uit en worden er weer opmerkingen gemaakt over allochtonen. Ik heb een opleiding en een goede baan, ik teer op niemands zak. Jullie mogen gerust mijn tas doorzoeken, maar wel HIER."

Ze hebben de tas toen daar doorzocht, waar iedereen bij was, en hij had helemaal niets gestolen. Hij was er tenslotte voor mij, want ik had iets nodig uit de winkel, niet hij. Nooit excuses gehad.

• BORNINHK1971

• Reageer met quote

Gepost op 25-Dec-2008 19:47

In het begin van de jaren '80 werd ik in een plaatselijk warenhuis vals beschuldigd van een diefstal van een voorbespeelde muziekcassette.
    De medewerker kon uiteraard niks vinden bij mij en dus werd ik vrijgelaten.

• BORNINHK1971

• Reageer met quote

Gepost op 25-Dec-2008 19:50

halilalelu schreef: Wist je dat Kruidvat en Trekpleister een onderdeel is van Watson (Hong Kong) (www.eu.aswatson.com)

Ja en wist je dat LKS in Deep Water Bay woonachtig was?

• Iceman

• Reageer met quote

Gepost op 25-Dec-2008 20:16

halilalelu schreef: whahaha, die was best goed he?

Dat zegt Stephen Chow toch ook altijd? Hij is er wereldberoemd mee geworden.

Maar jij zal er niet beroemd mee worden helaas Nunchaku

@Chrystal: We pakken onze peddels en dan spanky spanky (daa baan) Sarcasme

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 25-Dec-2008 22:11

BORNINHK1971 schreef:
    halilalelu schreef: Wist je dat Kruidvat en Trekpleister een onderdeel is van Watson (Hong Kong) (www.eu.aswatson.com)

Ja en wist je dat LKS in Deep Water Bay woonachtig was?

Ben je familie van hem of was je daar geweest ?! hahaha
    Hij woont toch ook in Cheung Kong Centre de bovenste verdieping?
    Boven de oa. Nederlandse Ambassade?
    zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Cheung_Kong_Center (helemaal onderin)

• Brillie

• Reageer met quote

Gepost op 26-Dec-2008 00:55

ach ja..er wordt eenmaal veel gejat. winkelpersoneel wordt er gewoon paranoide van. ook ik heb wel eens achter mensen aan moeten rennen enz, toen ik nog in winkels werkte. meest bizarre (die ik mee had gemaakt), was een vrouw uit het oostblok, oostenrijks/russisch, i don't know. die had een geprepareerde tas vol gejatte spul uit verschillende winkels. ergste was dat ze haar eigen dochter bij der had (erg bekend gebruiken, bij winkeldieven). ben ook wel een x zelf aangehouden. maar soms pak je beet, soms pak je mis. mensen kunnen soms gewoon (onterecht) verdacht gedragen. maar als je mis pakt, kan je op zijn minst wel met een beetje fatsoen afhandelen. een excuus is wel zijn op zijn plaats.

• BORNINHK1971

• Reageer met quote

Gepost op 28-Dec-2008 20:09

Een bekend roddelblad heeft wel eens het adres van LKS gepubliceerd.

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 28-Dec-2008 21:19

Bij sommige koninklijke familieleden kon je aan de vlag zien of ze thuis zijn of niet !!

LKS is geen lid van een koninklijke familie,
    hij is wel zeg maar "de baas" van oa. kruidvat, trekpleister, watson, gedeelte Rotterdam-haven, en vele andere bedrijven etc.

Ga naar: