• MissCG

• Reageer met quote

Gepost op 01-Nov-2009 23:50

Ik word steeds vaker gevraagd of ik skype heb.. iemand ervaring mee? wat kun je er eigenlijk mee doen? Tong uitsteken

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 02-Nov-2009 00:18

MissCG schreef: Ik word steeds vaker gevraagd of ik skype heb.. iemand ervaring mee? wat kun je er eigenlijk mee doen? Tong uitsteken

Kun je vanuit PC of voip-telefoon bijna gratis overal naar toe bellen.
    Voor de telefoon gebruik ik geen Skype maar Voipbuster, die is helemaal gratis naar vaste lijnen in NL en alle lijnen in HK.

• Eric88

• Reageer met quote

Gepost op 02-Nov-2009 00:18

Netals msn, chattuh.

Kwaliteit van bellen schijnt betur te zijn dan msn of welk ander chattool. Met skype kan je ook bellen naar mobiele nummers of vaste nummers in binnen- en buitenland tegen "voordelige" tarieven. Moet je wel eerst je skype account opwaarderen met echt geld dmv credit card/paypall whatver.

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 02-Nov-2009 00:26

Oh ja, de telefoonnummers beginnen dan meestal met 085.... al woon je in Rotterdam of Amsterdam.

Voipbuster kost 10 euro voor 120 freedays, die 10 euro kun je gebruiken voor oa. bellen naar mobiel in NL of informatienummers. Bellen naar vaste lijnen in Nederland en alle lijnen in HK kost o,oo euro. Volgens mij is dat goedkoper dan Skype.

• TyRai

• Reageer met quote

Gepost op 02-Nov-2009 08:18

jah maar van skype naar skype is gratis.
    Niet veel mensen hebben voipbuster
    maar ik heb ook meer voorkeur voor voipbuster dan skype
    (ook al gebruik ik ze allemaal niet echt meer...)

• ChengLong

• Reageer met quote

Gepost op 02-Nov-2009 17:29

In bedrijfswereld worden er vooral Skype gebruikt, iedereen in onze bedrijf heeft een Skype account en ook heel veel van onze leveranciers waar ook ter wereld. Heel gemakkelijk en gratis.

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 02-Nov-2009 23:23

Van PC naar PC is altijd gratis (dan werkt skype dus net als MSN).
    maar je hebt nu ook een voip-telefoon, die ziet hetzelfde uit als een gewone DECT, alleen de voip-telefoon(basisstation) kun je direct aansluiten op je router met een CAT-5E netwerkkabel. Je voipbuster-accountgegevens moet je in de basisstaion zetten. Als je een smartphone hebt met wifi, dan werkt voip ook. Op het 3G(HSDPA) netwerk werkt voip niet.

Je hebt ook voip-telefoons die je aan kan sluiten op een speciale modem met een RJ-45 kabel (eigenlijk een gewone DECT-telefoon met een "bellen via internet" abonnement), maar dat is weer een ander verhaal.

---- Laatst aangepast door halilalelu op 02-Nov-2009 23:47, in totaal 1 keer bewerkt ----

• halilalelu

• Reageer met quote

Gepost op 02-Nov-2009 23:35

Ik denk dat MissCG met skype op gewone PC bedoelde. . . chatten met goede beeld- en geluidskwaliteit. . . (bijna) gratis bellen vanuit PC.
    Maar zo'n voip-telefoon is wel handig voor bv haar ouders ofzo, die werkt ook zonder een PC.

• Syn

• Reageer met quote

Gepost op 03-Nov-2009 11:18

Ik had vroger wel eens skype geprobeerd, slechts in persoonlijke sfeer, gewoon met vrienden soms had je wel wat problemen met instellingen pc enzo maar dit is dan iets van 5 jaar geleden dat ik het voor het laatst geprobeerd heb. Een maat van me ging gewoon wat muziek laten horen via skype wel grappig. Kwaliteit was goed. Maar verder bijna niemand die ik ken gebruikt het dus ging ik het ook nooit meer aanzetten.

Ik zat te denken om eens voipbuster of skype te proberen maar dan een betaalde abonnement voor bellen naar vaste lijnen, maar voornamelijk mobiel. Iemand die hier ervaring heeft met beide en weet misschien welke beter is? Zijn er nog wat andere alternatieven momenteel.

ChengLong schreef: In bedrijfswereld worden er vooral Skype gebruikt, iedereen in onze bedrijf heeft een Skype account en ook heel veel van onze leveranciers waar ook ter wereld. Heel gemakkelijk en gratis.

Bij een bedrijf waar ik gewerkt had, had ik het met mijn baas (hoofd ICT van dat kantoor) erover. Ze gingen binnenkort over op VOIP maar dan via Cisco. Ik vroeg hem waarom niet gewoon skype, is gratis, pc heb je al gewoon wat microfoons kopen etc.

Hij zei dat skype een gratis dienst is, waar geen support op geleverd word (ja via een forum etc maar bv geen 24/7 support desk met uptime garantie). Omdat communicatie voor het bedrijf heel belangrijk is (meerdere vestigingen) leek het hem ook niets.

Hoe is jullie ervaring met skype binnen een bedrijfsomgeving? Werkt het vlekkeloos, hoe is de uptime?

• ChengLong

• Reageer met quote

Gepost op 04-Nov-2009 00:03

Voor zover ik weet hebben wij nog nooit een downtime meegemaakt met Skype maar Skype is wel niet onze hoofd communicatie middel daarnaast hebben wij nog steeds traditioneel telefoon, wij gebruiken het voornamelijk voor gratis Skype meetings met onze collega's en leveranciers in andere landen, maar binnen onze bedrijf we het ook, we hebben volledig wifi dekking binnen onze bedrijf.

Microfoons? Alle modern laptops heeft standaard microfoon aan boord.

Cisco VOIP? Is dat geen oplossing ter vervanging van jouwe traditionele telefoon met een traditionele uitziende telefoon die op een netwerk wordt aangesloten? Alle intern voice communicatie verloopt via bedrijfsnetwerk en een Cisco server die in de bedrijf staat. Gaat men buiten eigen bedrijfsomgeving dan wordt er doorgeschakeld naar een andere server die ook eventueel naar traditionele telefoonnetwerk doorverbind.
    Je zei over meerdere vestigingen, verloopt de netwerk verbinding tussen verschillende vestigingen via een lease line?

Ik denk niet dat een makkelijk antwoord bestaat kiezen tussen Skype of professioneel Cisco voip, waarschijnlijk wilt jouwe baas alle traditionele telefoons vervangen door Cisco voip dan is natuurlijk Cisco voip veel bedrijfszeker. Zoals gezegd ik heb nog nooit probleem ondervonden met Skype maar om jouwe volledig bedrijfscommunicatie (voice) er van af te hangen dan is het wel toch een grote risico.

Skype support? Zolang er geen problemen zijn met jouwe internet verbinding en geen probleem met Skype servers, dan is er ook geen enkel probleem met Skype. Volgens mij zijn Skype servers heel bedrijfszeker uitgevoerd met meerdere backup servers.

Ik heb ook heel wat ervaring met Skype naar traditionele telefoon, dus betalend, vooral naar buitenland zoals China en de kwaliteit is toch heel goed en zeker veel goedkoper dan traditionele telefoon. Ik gebruik soms ook Yahoo Messanger voor deze toepassing, de kwaliteit is zeker slechter maar het is zeker veel goedkoper dan Skype, zeker als dollar laag staat. Skype gebruikt euro, Skype is een Luxemburgs bedrijf.

• Syn

• Reageer met quote

Gepost op 04-Nov-2009 00:28

ChengLong schreef: Voor zover ik weet hebben wij nog nooit een downtime meegemaakt met Skype maar Skype is wel niet onze hoofd communicatie middel daarnaast hebben wij nog steeds traditioneel telefoon, wij gebruiken het voornamelijk voor gratis Skype meetings met onze collega's en leveranciers in andere landen, maar binnen onze bedrijf we het ook, we hebben volledig wifi dekking binnen onze bedrijf.

Microfoons? Alle modern laptops heeft standaard microfoon aan boord.

Cisco VOIP? Is dat geen oplossing ter vervanging van jouwe traditionele telefoon met een traditionele uitziende telefoon die op een netwerk wordt aangesloten? Alle intern voice communicatie verloopt via bedrijfsnetwerk en een Cisco server die in de bedrijf staat. Gaat men buiten eigen bedrijfsomgeving dan wordt er doorgeschakeld naar een andere server die ook eventueel naar traditionele telefoonnetwerk doorverbind.
    Je zei over meerdere vestigingen, verloopt de netwerk verbinding tussen verschillende vestigingen via een lease line?

Ik denk niet dat een makkelijk antwoord bestaat kiezen tussen Skype of professioneel Cisco voip, waarschijnlijk wilt jouwe baas alle traditionele telefoons vervangen door Cisco voip dan is natuurlijk Cisco voip veel bedrijfszeker. Zoals gezegd ik heb nog nooit probleem ondervonden met Skype maar om jouwe volledig bedrijfscommunicatie (voice) er van af te hangen dan is het wel toch een grote risico.

Skype support? Zolang er geen problemen zijn met jouwe internet verbinding en geen probleem met Skype servers, dan is er ook geen enkel probleem met Skype. Volgens mij zijn Skype servers heel bedrijfszeker uitgevoerd met meerdere backup servers.

Ik heb ook heel wat ervaring met Skype naar traditionele telefoon, dus betalend, vooral naar buitenland zoals China en de kwaliteit is toch heel goed en zeker veel goedkoper dan traditionele telefoon. Ik gebruik soms ook Yahoo Messanger voor deze toepassing, de kwaliteit is zeker slechter maar het is zeker veel goedkoper dan Skype, zeker als dollar laag staat. Skype gebruikt euro, Skype is een Luxemburgs bedrijf.

klopt ja ze willen alle phones vervangen, en de analoge telefoonlijn droppen. anders konden ze ook gewoon skypephones kopen die kunnen werken op analoge lijn en skype tegelijk. De analoge phone word door een andere bedrijf dan Cisco verzorgt. Als ik me niet vergis liep het internet via Cisco dedicated lijn ofzoiets (hij heeft het me nooit duidelijk . waarschijnlijk een leaseline zoals jij het zegt ja, hij zei het is een directe verbinding met hoofdkantoor). Ze willen het dus alles via 1 dezelfde aanbieder doen.

Het gaat ze vooral om de service. Want hoeveel backup servers er ook zijn er kan altijd iets mis gaan. Wat dat betreft vind hij dat skype daarop achterloop voor zakelijke toepassingen.

Niet elk bedrijf heeft laptops natuurlijk, het merendeel van de medewerkers hier zijn adminstratief personeel dus die hebben nog gewoon een normale xp vaste werkstationnetje

De keuze is al gemaakt trouwens, ik was gewoon benieuwd of mijn baas het wel bij het juiste einde had, en of skype misschien niet wel dergelijk een goed alternatief zou zijn. Maar ja het is een groot bedrijf ze hebben zat geld dus kijken maakt het allemaal niet zoveel uit hoeveel het kost

Ga naar: